søndag 4. oktober 2009

Kick-Master Ultra Maraton II








Starta dagen som jeg bruker innfør en tävling, 1 bolle med Havregrøt, 2 knekkebrød, 1 glass vann, 1 glass Juice og til slutt 1 kopp kaffe. Drog hjemmifra runt 8,30 med riktning mot Drammen, då dagen bjød på +1 grad og øs regn hadde jeg bestemt meg for att løpe i både ullundertøy, Gore Windstopper jakke og en Gor-Tex Paclite jakke med Hette (denne jakken brukte jeg halve loppet).

Hadde som mål for dagen at starte i 4,45 tempo de første milene og sen førsøke hålla meg under 5,00 Min/km til målgang. Ved starten så drog Helge og Gjermund som vanlig i vei i 3,30 fart ;-), ble liggande bakom Sten-Gunnar og Nils Hjelle som låg i ca 4,20 tempo. Jeg ble løpende alene de første 2,5 milene men jeg såg at jeg hadde dam vinnere Lill Heidi Tinholt noen minutt bak meg frem til ca 3 mil, ved varving på det 7 varvet løp hon forbi meg, men jeg hadde henne innom synshåll de neste varvene .

Då hon på de siste varvene fikk krampe problemer kom jeg i fatt henne og løp forbi, i slutttet fikk jeg også øynekontakt med Nils Hjelle men han låg litt for langt frem for at jeg skulle kunne hinne i fatt han, Da Gjermund fikk problem med og få i seg næring valgte han og stå av ved Marathon passering, dette gjorde at jeg fikk en hedrende 4 plasseringen etter Helge, Sten-Gunnar og Nils.


Top 5 menn
Helge Hafsås, Olden IL 03:21:32
Sten Gunnar Hansen, Asker Skiklubb 03:59:32
Nils Hjelle , Røa IL 04:09:43
Anders Lindell, Romerike Ultraløperklubb 04:12:24
Per Audun Heskestad, Uansett Vær 04:20:00







Denne plasseringen värmde ekstra godt på iskald dag med masse regn, og i tillegg det er alltid moro å løpe disse Ultra løpene da det er så mange hyggelige personer som både løper og hjelper til.

Link til reportasje:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar